Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dimecres, 4 de novembre del 2015

Aigua per fi !!!!!

Haig de reconèixer que he tingut durant molt temps una espina clavada. Des de l'arribada a Can Deu una de les coses que més he valorat ha estat tenir una bassa, tenir una reserva d'aigua pròpia. La primera "màquina" que vaig comprar va ser la motobomba.

Aquest any el tema de l'aigua m'ha anat molt malament. Poc a poc l'aigua de la bassa anava baixant, i quan vaig tenir les patates prou crescudes les vaig anar regant poc, cada vegada més poc, fins que al final vaig deixar de regar ( i la bassa pràcticament buida ). Al final es veien les pedres caigudes al fons, i fins i tot uns guants que havien caigut dins.

Anava pensant que no sabia mantenir la bassa, que hi havia una esquerda, que havia taponat l'entrada d'aigua, un munt de coses, .... Al final vaig prendre la decisió de deixar de fer servir la bassa.

A dins del tancat tinc aigua, i com alternativa vaig anar construint un tub per regar amb aigua del poble fins al darrer arbre fruiter, i cada quinze dies com a màxim els regava. Sort en vaig tenir d'aquestes regades, ja que he sapigut que molts molts arbres fruiters s'han mort de set aquest estiu.

Abans d'ahir va haver una bona llevantada, i ahir va haver, sorpresa, una propina en forma de pluja una mica intensa però pot ser sols un parell d'hores. Avui he anat a veure la bassa, i la veritat és que no hi tenia gaire fe en veure-la millor.

He tingut una gran satisfacció. Feia goig de veritat, i no em se avenir que hagi canviat tant. Ara em torno a plantejar que a la primavera pugui tornar a fer servir les feixes del costat per plantar les patates ( i evidentment amb el tancat perimetral per que els meus socis, els senglars, tinguin més difícil agafar la seva part ).

Queda dit, l'aigua és font de vida !.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada